top of page
חיפוש

הומאופתיה בטיפול בילדים

מלכי רוזן

אפשר ללמוד הרבה מצפייה והתבוננות בילדים כשהם נכנסים לקליניקה. האם בשמחה, ביטחון, עצבנות, פחד וחשש, ביישנות או הצמדות לאם. ישנם ילדים שישבו בסבלנות על הכיסא לאורך כל הפגישה וישתתפו בשיחה עם ההורה, יהיו כאלו שיסתערו מיד על המשחקים, יציירו ציורים שגם מהם אפשר ללמוד וכאלו שישאלו בעצבנות מתי הולכים. כל ילד ומאפייניו הייחודיים.


הילדים יודעים באופן מופלא לבטא מה הם חווים ומרגישים, מה כואב ומציק ומה מביא אותם לטיפול. הם יודעים שאפשר לעזור להם להרגיש יותר טוב ולהתחזק. לאחר שיחה מקרבת ובונה אמון שבה אני מסבירה מדוע אני שואלת הרבה שאלות, הם יאמרו את מה שעל הלב, כל ילד לפי יכולתו להיפתח ולשתף.


בשיחה אני שואלת את האם על מהלך ההיריון, לידה, התפתחות פיזית, רגשית וקוגניטיבית. מבררת לגבי שינה, רגישויות, העדפות במזון, האם סובל מחום או מקור ועוד. אם יש צורך, אני מקיימת שיחה עם המחנכת ואנשי מקצוע נוספים, כדי לקבל מידע היכול לקדם את הצלחת הטיפול. זה הזמן של הילד ובשבילו. הזדמנות משמעותית להקשיב לסיפור ולחוויה שלו, לתמוך, לקדם ולעזור לחזק את כוחות הריפוי הפנימיים שלו ולהחזיר את הגוף והנפש למקום של בריאות.


הומאופתיה הוליסטית, מטפלת בילדים ולא רק במחלות מהן הם סובלים. היא מחזקת אותם מבפנים כדי שהגוף יוכל להתגבר בכוחות עצמו על גורם החולי המגיע מבחוץ. בזמן מחלה, ההכנה ההומאופתית מעוררת את כוחות הריפוי הטבעיים של הגוף, מזרזת את תהליך הריפוי וההחלמה, מונעת את חזרת החולי ומאפשרת לו בריאות וחיוניות. מניסיוני ילדים המטופלים בהומאופתיה בריאים יותר ונעדרים פחות מבית הספר והגן. מערכת החיסון שלהם חזקה יותר ומסוגלת להדוף את גורם המחלה ביתר קלות.

הילד שובב, תזזיתי, עובר מדבר לדבר ולא נח לרגע. הוא מציק לילדים בכיתה ומפריע למורה במהלך השיעור. כך סיפרה לי האם לפני שהגיעו לטיפול. בנה התיישב בחוסר מנוחה ושיתף "בכיתה כל הזמן יש רעש, מפריעים לי ואני מוסח ממש. אין לי סבלנות לכלום והמורה מתלוננת שאני כל הזמן זז, מדבר בלי הפסקה ומפריע לאחרים. רוב הזמן אני נמצא מחוץ לכיתה, לא מצליח לשבת בשקט וללמוד. לא סובל שאומרים לי מה לעשות ונמאס לי ללכת כל הזמן למנהל. אוהב הכי ספורט, כדורגל ואופנועים. רוצה חופש לעשות מה שאני רוצה".


הפרעת קשב והיפראקטיביות ADHD שכיחה בקרב ילדים ומתבגרים. הקושי העיקרי הוא בוויסות ובארגון התנהגות בבית ובבית הספר. מתאפיינת בדברנות ייתר, חוסר שקט, תנועה מתמדת, הילד ירוץ ממקום למקום, יקפוץ על ספות, יטפס על עצים, ישב בחוסר מנוחה, יתקשה להמתין לתורו בסבלנות ויתפרץ לדברי אחרים.


בהפרעת קשב ADD הילד מוסח בקלות מגירויים חיצוניים, מתקשה לראות את הפרטים הקטנים, אינו מקשיב כשמדברים אליו, שוכח לעשות פעילות יומיומיות, יש לו קושי לשמור על קשב במהלך משחק או מטלה ולעקוב אחר ההוראות. הילדים הללו מתמודדים עם קשיים לימודיים, חברתיים ובינאישיים ויכולים לפתח מצבים של קשיי שפה ודיבור, לקויות למידה, דיכאון וחרדות, הפרעות שינה והתנהגות.

לעיתים חסרים תזונתיים יכולים להוביל לקשיי קשב וריכוז. חוסר בברזל יכול לגרום לחולשה ועייפות, חוסר בסידן ומגנזיום להתכווצויות שרירים ופעלתנות ייתר ועוד. כדאי גם להפחית את צריכת הסוכר והפחמימות שלאחריה יש נפילת אנרגיה, עייפות ועצבנות רבה. גם שינה בשעות מאוחרות, חוסר בשינה עמוקה ומרעננת, סיוטי לילה והליכה מתוך שינה יכולים להביא למצב של קשיים בקשב וריכוז בשעות היום.


הומאופתיה הינה טיפול טבעי ומותאם לילד אישית. למכלול המאפיינים הייחודיים שלו ולא רק למחלה או ההפרעה. הרמדי ההומאופתית שהילד קיבל טיפלה באיזון שהופר מהשורש והחזירה את השקט וההרמוניה לחייו. הביטחון העצמי שלו עלה והוא התמודד בקלות עם הקשיים, השתלב חברתית, הצליח בלימודיו וסיים את שנת הלימודים בהצלחה ובבריאות.

מאמר זה אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לייעוץ רפואי ואין להסתמך עליו ככזה. מתן תרופה הומאופתית צריך להיות מותאם עפ"י מכלול הסימפטומים והחוויה הפנימית של המטופל. אי לכך, התאמת רמדי יכולה להיעשות רק ע"י הומאופת.ית שהוסמכו לכך.


אופירה בלאו – הומאופתית קלאסית RCHom בוגרת מכללת פעימה

054-3031782



 
 
 

Comments

Rated 0 out of 5 stars.
No ratings yet

Add a rating

מרכזי לימוד בת"א ובצפון 

לימודים   בשעות אחה"צ 

לימודים מרוכזים ליום אחד בשבוע

  • Whatsapp
bottom of page